Ειδικό   Δημοτικό   Σχολείο   Ερμούπολης                             Ειδικό   Δημοτικό   Σχολείο   Ερμούπολης                             Ειδικό    Δημοτικό    Σχολείο    Ερμούπολης


Περιεχόμενα:
(πατήστε στους τίτλους)

Αρχική σελίδα

Ποίημα

 Ανακοινώσεις  

Σύρος

Στο σχολείο

Αθλητισμός

Περιβαλλοντική
  εκπαίδευση

  Παιδαγωγικό υλικό 

Βιβλιογαφία

Κινηματογράφος

Προσωπικό

Μας βοήθησαν

Ενδιαφέρουν

Βαθμολογήστε μας

Επικοινωνία

 

Τελευταία ενημέρωση:
17/06/2003

Επιμέλεια:
Ταγαράκης Ιωσήφ
itagarakis@yahoo.com

 

Η ζωή  στο σχολείο

Το σχολείο  έχει κοινό αύλειο χώρο με το 6ο  Δημοτικό Ερμούπολης και  διαθέτει  τέσσερις αίθουσες  διδασκαλίας, μια
  αίθουσα  με  computers,  μια  αίθουσα  πολλαπλών  χρήσεων  και   μια  αίθουσα  για  το  εκπαιδευτικό  προσωπικό.
 Είναι πλήρως εξοπλισμένο με εποπτικό, παιδαγωγικό και  ηλεκτρονικό υλικό. Επίσης διαθέτει  βιβλιοθήκη με  βιβλία  σχετικά με την Ειδική Αγωγή, καθώς και τεστ αξιολόγησης νοητικών δεξιοτήτων

 

Συμμετέχουμε σε ομαδικές εργασίες..

Διαβάζουμε, γράφουμε και...

   ...και δημιουργούμε

...παίζουμε παιδαγωγικά   παιχνίδια  


Kάποτε σε  μια συζήτηση για  το πιο είναι το πρότυπο του καλού δασκάλου ακούσθηκε η εξής άποψη:
'' Καλός  δάσκαλος δεν είναι αυτός που δείχνει αγάπη  και ενδιαφέρον για  τα παιδιά  ούτε  αυτός  που  εκπληρώνει
με επιτυχία τους διδακτικούς του στόχους, μα ούτε και εκείνος που  θα μεταλαμπαδεύσει  όλη  η γνώση  και  σοφία 
του  κόσμου. Καλός  δάσκαλος  είναι  αυτός  που  πηγαίνει  σπίτι  του, 
αναλογίζεται  τη  μέρα  του  στο  σχολείο και
αναφωνεί: - Θεέ  μου  τι έκανα πάλι σήμερα!''
Νομίζω πως αυτή την  εικόνα του δασκάλου  έχει ενστερνιστεί κάθε εκπαιδευτικός που επιλέγει το χώρο της Ειδικής
αγωγής. Ο χώρος της  Ειδικής  αγωγής είναι μια ανηφορική πορεία με ένα διαρκές συνειδησιακό πάλεμα για το αν 
αυτό που  γίνεται είναι το σωστό  και  ενδεδειγμένο.
Σε  συνδυασμό  μάλιστα με  την έλλειψη  αναλυτικών  προγραμμάτων και συγκεκριμένων  διδακτικών  μεθόδων, το
πάλεμα αυτό  επιτείνεται.
Στο Ειδικό δημοτικό σχολείο Ερμούπολης, πολλές  φορές αναζητήσαμε το βέλτιστο και άλλες τόσες  αμφισβητήσαμε
τις  επιλογές  μας  αυτές. Μετά  από  πολύχρονη  πορεία  στο  χώρο της  Ειδικής αγωγής τα πράγματα  μοιάζουν πιο
ξεκάθαρα. Η πείρα μας δίδαξε πως το καλύτερο σχολείο δεν είναι αυτό με τα πολλά προγράμματα και τους υψηλούς
διδακτικούς στόχους, μα εκείνο που το παιδί το αισθάνεται σαν σπίτι του, που το περιμένει πάντα μια ζεστή αγκαλιά
και μια ξεχωριστή φροντίδα. Λιτά, απλά μα τόσο ανθρώπινα πράγματα.
Προσπαθήσαμε λοιπόν, μέσα απ' τα λάθη μας να διαμορφώσουμε ένα εκπαιδευτικό πλαίσιο, όπου τα παιδιά θα περ-
νούν ευχάριστα τη μέρα τους με το λιγότερο δυνατό άγχος. Χωρίς  να παραλείπονται οι  μαθησιακοί  στόχοι, δίνουμε
περισσότερη έμφαση στην κοινωνικοποίηση του παιδιού και στην ενασχόληση του  με πράγματα που το ευχαριστούν
ιδιαίτερα.
Πολλές φορές, μερικές εικόνες παρερμηνεύονται από εκείνους που βρίσκονται έξω από το χώρο της ειδικής αγωγής
και κυρίως από εκπαιδευτικούς του κανονικού σχολείου με τους ιδιαίτερα υψηλούς (γνωσιαρχικά ) στόχους.
Στο χώρο όμως ενός Ειδικού σχολείου, οι στόχοι διαφοροποιούνται και αυτά που φαίνονται αυτονόητα και δεδομένα,
χρειάζεται πολύς  κόπος  και χρόνος για  να κατακτηθούν. Οι βασικές  σχολικές  γνώσεις  ( γλώσσα,  μαθηματικά ), 
σχολική ή  μαθησιακή  ετοιμότητα,  κοινωνική προσαρμογή, δημιουργικές δραστηριότητες  συμπληρώνουν τις  ώρες  
απασχόλησης ενός Ειδικού δημοτικού σχολείου.
Η  προσπάθειά  μας,  συχνά  μοιάζει  με  τη  σταγόνα του  νερού που πέφτει πάνω στο μάρμαρο. Δεν φαίνεται να  το
επηρεάζει, μετά από χρόνια όμως θα το διαπεράσει.
Εμείς  ξέρουμε  πως  ο χώρος  της  Ειδικής  αγωγής,  δεν  χρειάζεται  ιδιαίτερες  επιστημονικές γνώσεις, μα διάθεση,
υπομονή και  αγάπη. Αυτά τα στοιχεία είναι που επιτρέπουν σε έναν εκπαιδευτικό να διατηρηθεί στον τόσο δύσκολο 
αυτό χώρο. 
Το Ειδικό  Σχολείο  Ερμούπολης,  είναι  ένα  ανοιχτό σχολείο, πράγμα που σημαίνει  πως όποιος θέλει μπορεί να το 
επισκεφτεί  και  να  ενημερωθεί  για  την  όλη  προσπάθειά  μας.  Χαιρόμαστε  ιδιαίτερα κάθε φορά  που δεχόμαστε 
επισκέψεις  άλλων  σχολείων  από  την  Πρωτοβάθμια  και Δευτεροβάθμια  εκπαίδευση και βρισκόμαστε  πάντα στη
διάθεση του οποιουδήποτε φορέα ή ατόμου που ενδιαφέρεται να μάθει πράγματα γύρω από την Ειδική αγωγή.

                                                                                                             Η Διευθύντρια του σχολείου
                                                                                                                    
Πετρά Αικατερίνη


'' τόση κανονική αγωγή όση είναι δυνατή, τόση ειδική αγωγή όση είναι απαραίτητη΄΄

Φροντίζουμε τα φυτά μας

Μαθαίνουμε computers

Παίζουμε και γυμναζόμαστε

επάνω